söndag 25 februari 2018

Hjärnfysikbloggen: Viktväststudie och Höga kusten Winter Trail

I går sprang jag Sveriges mäktigaste upplevelselopp Höga Kusten Winter Trail. I år var det dessutom kryddat med 180 cm snö och 15 minusgrader. Skuleskogen lyste med en ljusare nyans av vitt.


Foto: Jonas Henning. Jag och Jonas. Fingrarna tillhör två okända damer som satt bakom oss :)

2017 var det isigt och halt och jag halkade i mål efter nio timmar och 52 km. I år nöjde jag mig med 25 km och det tog 3:32, vilket räckte till en 13:e plats. Vann 25 km gjorde min löparkompis Jonas Henning på några sura sekunder över 3 timmar. Han var liksom jag laddad med rödbetsjuice, men jag tror hans maskin är i lite bättre form just nu.



Foto: Marcus Adolfsson.


Jag var tvungen att stanna ...


Läs fortsättningen med viktväststudie på Hjärnfysikbloggen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar